Królową rejestracji można poznać przede wszystkim po tym, jak wobec niej zachowują się lekarze, pacjenci i właściciel przychodni/menedżer.
Lekarze mają do niej pełne zaufanie, darzą ją sympatią i szacunkiem. Często przekazują jej wszystkie informacje, nawet jeżeli zostały już przekazane innemu pracownikowi recepcji.
Pacjenci chcą rozmawiać tylko z nią. Wydaje im się, że tylko u niej załatwią swoją sprawę lub szybszą wizytę u lekarza. Znają ją po imieniu i darzą dużą sympatią, którą czasem okazują przynosząc jakieś drobne prezenty (czekoladki, kawę).
Właściciel przychodni/menedżer traktuje ją „jak prawą rękę”, ma do niej pełne zaufanie i liczy się z jej zdaniem.
Takie zachowanie wobec królowej rejestracji nie jest jednak dziełem przypadku. Królowa rejestracji posiada wysoko rozwinięte umiejętności miękkie i kompetencje twarde, dzięki którym zdobyła zaufanie, szacunek i sympatię poszczególnych osób.
Królowa rejestracji może i nie ma bezpośredniej „władzy”, ale w ogromnym stopniu wpływa na funkcjonowanie i wizerunek całej przychodni. Mogę śmiało powiedzieć, że jest jednym z jej najważniejszych filarów. Pozytywnie wyróżnia się wśród innych rejestratorek, jest najlepsza w tym co robi i lubi swoją pracę.